Monday 7 October 2013

Povesti de adormit copiii...

  

   Cred ca voi incepe cat de curand sa scriu povesti pentru copii. Ceva frumos, educativ, inspirational, ceva ce merita citit unui copil in patutul lui pufos, pentru a avea un somn linistit.
   Pai altfel cum mi-as putea adormi copilul, in noptile tarzii? Nu ca am unul dar pana una alta, trebuie sa-mi iau masuri de precautie. 

   Nu pot inventa povesti pe moment, nu sunt prea spontana, nop... trebuie sa fiu pregatita din timp.
   Astazi, mi-ar fi prea dificil sa-i citesc un basm sau o poveste frumoasa si sa cred 
 ca l-ar ajuta cu ceva. Nu am de unde alege. 

   Ca romani ordinari avem doua variante la indemana. Sa vedem:

  * Basmele romanesti

  * Povestile scrise de Andersen.



Basme romanesti:

  
"Capra cu trei iezi"

Mama pleaca de-acasa, lasa cei trei prunci singuri( deh, nu exista Protectia copilului). Le explica acestora ca nu au voie sa deschida usa. Nu exista uniune frateasca...si asa mai departe. Ramane ala micu in viata, restul fiind mancati de cumatrul caprei  (adica ala de i-o botezat copiii).  Brrr... Cu neamurile nu faci afaceri, familie, etc. 
    Si-acum sa vezi razbunare. Da-i cu sarmale, da-i cu foc, omoara lupu!
Nu ca lupul fu singurul vinovat in povestea asta, dar trebuie sa existe o victima, jertfa suprema, unicul condamnat. Morala, inca nu o stiu! Poate fi: nu te inrudi cu lupul; nu-ti lasa copiii singuri; razbuna-te daca e cazul. Logic, nu?


    Alea cu Fat Frumos si orice Leana nici nu merita precizate... Pitzipongeala si incultura maxima. Punct.


   "Sarea in bucate"


    Singura poveste care merita mentionata. In afara de faptul ca un parinte sanatos la cap nu-si alunga copilul pentru asa o replica "Te iubesc ca sarea in bucate, tata" . Putina inima, va rog!
Pana la urma, morala e sanatoasa: ai grija ce spui si cand o spui!

    "Tinerete fara batranete si viata fara de moarte"


     Zau asa?


    "Praslea cel voinic si merele de aur" 


     Asta e mult prea lung ca sa mi-l aduc aminte. Important e ca am un mar si-o sa-l rontai ca mi se facu pofta. :P



   Andersen: 



  "Ratusca cea urata"  

Asta este un mit. Lebedele pui, pui, pui, sunt pufoase si mult prea albe ca sa fie urate. Deci: greseala din start. Plus ca e discriminare. Ce daca era gri si nu prea frumoasa, invatam copiii sa fie selectivi? 
Daaa... morala e: candva te vei transforma intr-o lebada, alba, mare, frumoasa si atat!



    "Fetita cu chibrituri"

     Va rog, imi dau lacrimile numai cand ma gandesc. Nu am de gand sa-mi traumatizez copilul cu asa ceva! Morala: nu-i citi copilului tau povestea asta!


   "Soldatelul din plumb"


    O jucarie din plumb, singura, trista care sfarseste ars in foc. De ce? Serios, de ce?!?
Morala: nu-ti dori sa fii un soldatel din plumb!!!


   Si tot asa...

   Da, da, ma apuc de scris povesti. Nu vreau sa am un copil traumatizat de povestile astea. 
   Pe viitor vom vorbi si de Cartoons - Desene animate :) 



   Si-am incalecat pe-o sa, si v-am spus parerea mea!



No comments:

Post a Comment